2017. szeptember 25., hétfő

Mesterszakács lett a mesterfodrászból

Hajas László (képünkön épp kostóltat)

Szakmát váltott egy napra Hajas László



Hajas László egy teljes napra átvette Wossala Rozina sztárséf helyét a Kishusom nevű éttermében. A mesterszakács feladata volt a bevásárlás és az aznapi különleges menü összeállítása is, de egyáltalán nem illetődött meg a kihívástól.

Hajas László volt az egyik főszereplője a Schweppes kísérletének, amelyben három ismert személyiség cserélt életet egy nap erejéig. Ő főzött, Bártfalvi Sándor, a Mary PopKids frontembere fodrászként próbálhatta ki magát, Wossala Rozina mesterszakács pedig énektudását csillogtathatta meg.

Az ország legnépszerűbb fodrásza nehéz helyzetben találta magát, mert elmondása szerint otthon csak ritkán kerül a konyhába.
                                              

„A feleségem fantasztikusan főz, ezért szerencsére nincs szüksége rá, hogy beálljak mellé. A milánói makaróni és a lecsó még megy, illetve van néhány specialitásom, amit, ha megkér, elkészítem neki” – fogalmazott.

Hajas László arról is mesélt, hogy tudományosan főz, a kifejezés pedig jó húsz évvel ezelőtt ragadt még rá.
„Amerikában dolgoztunk egy nagy csapattal, és bevállaltam, hogy készítek egy nagy adag rakott krumplit. Egyenként lesütögettem a bacont, a hagymát megdinszteltem, és úgy építettem fel az emeleteket. A tetejére tojást szeleteltem és nyakon öntöttem tejföllel. Mivel aprólékos munka volt, megjegyezték, hogy tudományosan főzök, ami az évtizedek során sem változott.”
                                                                                       
A szerepcsere részeként a szakácsnak állt sztárborbély reggel a piacon kezdett, ahol be kellett vásárolnia a szükséges hozzávalókat. Alapvetően jól oldotta meg a feladatot, de egy aprócska hibát azért elkövetett.

„Nem ismertem fel a polcokon a borókabogyót, ezért véletlenül áfonyát vettem helyette. A dobozára azt írták rá – szerintem lengyelül –, hogy boróka, én pedig elhittem” – mondta.

Az étteremben két szakács várt Hajasra, akik a háttérbe húzódva segítették őt instrukciókkal. A konyhai eszközökkel egyáltalán nem gyűlt meg a baja, mert külföldi útjai során rendszeresen benéz konyhafelszerelési boltokba.                                  .
                                                                         
„Sokszor kapok is érte, hogy minek ennyi kacat otthonra, de szeretem. Múltkor például egy felhajtható vágódeszkát vásároltam, ami különösen praktikus, mert sokkal egyszerűbb beleönteni a felaprózott hozzávalót az edénybe.”
A főzés során természetesen új impulzusok is érték, és több praktikát is sikerült elsajátítania.

„Az embernek eszébe sem jutna, hogy az uborkát tonikban, a rákot céklalében áztassa, pedig különleges ízvilágot teremt. Megtanultam azt is, hogy a rákokat számokkal osztályozzák attól függően, hogy mekkorák.”
                                            

Hajas László Dauer dogot készített. Az étel arról kapta a nevét, hogy a Schweppes-ben marinált uborkát úgy tekerte fel, ahogy a dauerolt hajat is szokták.

A menü nemcsak a mesterfodrásznak, de a vendégeknek, járókelőknek is nagyon ízlett.
„A receptet hazavittem, mondtam is a családnak, hogy majd elkészítjük, mert rendkívül különleges volt. Az étterem előtt kínálgattam a járókelőknek, akiknek szerencsére szintén elnyerte a tetszését. A marhakolbász adott egy pikantériát az ételnek.”

A szerepcseréről készült videót itt találod: https://www.youtube.com/watch?v=i3ZOkql_YXw&feature=youtu.b


Hajas László volt az egyik főszereplője a Schweppes kísérletének, amelyben három ismert személyiség cserélt életet egy nap erejéig. Ő főzött, Bártfalvi Sándor, a Mary PopKids frontembere fodrászként próbálhatta ki magát, Wossala Rozina mesterszakács (képünkön) pedig énektudását csillogtathatta meg.



.
                                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése